Optimizare website pentru motoarele de cautare - SEO

Procesul de optimizare pentru motoarele de cautare al unui proiect web (SEO) este foarte important pentru orice client ce doreste vizibilitate in mediul online dar si o pozitionare cat mai avansata in ierarhia de cautare. Statistic, peste 80% din vizitatori ajung pe un website datorita motoarelor de cautare, fapt care nu ar trebui neglijat. Totusi, foarte putini vizitatori nu stiu exact ce cauta si mare parte dintre acestia nu sunt dispusi sa rasfoiasca zeci de pagini returnate de motoarele de cautare, de aceea pozitionarea cat mai in fata este extrem de importanta ... si aici intervine serviciul de promovare online si optimizare pentru motoarele de cautare - SEO (Search Engine Optimization).

Optimizarea SEO ar trebui sa se realizeze inca din etapa de realizare a website-ului si sa fie continuata dupa publicarea pe internet. Procesul de optimizare poate fi privit din doua perspective: pe termen scurt prin optimizarea proiectului web si pe termen lung prin elaborarea unei strategii de promovare care sa aduca rezultate dupa cateva luni.

Optimizarea continutului unui website este un proces complex ce ia in calcul aproximativ 200 criterii de evaluare, prin care motoarele de cautare (in special Google) diferenteaza un website de altul, de aceea este foarte important sa fie realizat de specialisti care sa ia in calcul fiecare detaliu tehnic, transformand un website intr-un veritabil instrument de marketing. Cele mai importante etape ce sunt luate in considerare in calculul optimizarii (interne) SEO a unui proiect web sunt:

  • consultanta si analiza generala a proiectului (domeniu activitate, pozitionare initiala pe motoarele de cautare, analiza concurenta, identificare piata tinta etc);
  • realizare arhitectura proiect web (acesta trebuie sa fie cat mai corect realizata astfel accesul la informatie sa fie cat mai usor);
  • implementarea corecta a codului website-ului? (respectand standardele de calitate W3C, prin care ne vom asigura ca toti vizitatorii vor vedea corect website-ul );
  • optimizare website pentru motoarele de cautare (optimizare continut, identificare cuvinte cheie, optimizare linkuri interne si externe, optimizare imagini, meta content etc);
  • analiza si identificare a cuvintelor cheie optime prin care se doreste sa fie regasit website-ul.

 

Promovare online a proiectelor web

Ulterior, dupa ce proiectul web a fost plasat pe internet, promovarea acestuia se realizeaza prin mai multe operatii si procedee externe (SEM - Search Engine Marketing), scopul acestora fiind de marire a vizibilitatii si adresabilitatii:

  • inscriere in motoare de cautare si directoare de profil (directoare regionale, portaluri);
  • atragerea de linkuri referinta spre website (link building / link popularity);
  • publicitate prin sisteme externe (Google AdWords / Pay per Click, email marketing, links / banner exchange, reclame, campanii virale, social networking, blogging etc);
  • marketing prin sisteme de afiliere;
  • sisteme de analiza si raportare periodica (web analytics, awstats etc).

Media Serv ofera consultanta tehnica de specialitate in toate etapele colaborarii, urmarind o strategie de marketing bine pusa la punct, oferind clientilor servicii web profesionale prin care sa isi promoveze eficient serviciile, sporind vizibilitatea in mediul online. Vom identifica impreuna cu clientii nostrii care este scopul campaniei, piata tinta, mijloacele si tehnicile de promovare dar si vom evalua impreuna rezultatele.

O campanie de promovare online NU reprezinta o cheltuiala ci o investitie !